Podobrazie jest podłożem, na którym maluje się. Historycznie za podobrazie należy uznać nawet skalne ściany, noszące do dziś ślady pierwszych twórców. We współczesnym malarstwie akrylowym i olejnym najczęściej sięga się po płótno różnego rodzaju – lniane, jutowe, bawełniane itd. Są najwygodniejsze, zwłaszcza w malowaniu sztalugowym, lekkie i elastyczne.
Samodzielne wykonanie podobrazia jest nie lada sztuką, zajmują się tym sami artyści, ale równie często zlecają to rzemieślnikom, by oszczędzić czas i skupić się na samej twórczości. Skonstruowanie blejtramu, dopasowanie płótna, naciągnięcie go, umocowanie i w końcu zagruntowanie, wymaga wiedzy i umiejętności, które nie każdy posiada, oraz narzędzi i warsztatu. Stąd też coraz większa popularność gotowych podobrazi, których coraz więcej na rynku. Na co zatem zwrócić uwagę dokonując zakupu?
Blejtram
Podobrazia Happy Color to naprawdę świetne wykonanie, doskonałe materiały i wysoka jakość finalnego produktu. Solidnie sklejone krosna wykonano z płyty MDF (średnia gęstość), którą poddano starannej obróbce i prasowaniu w wysokiej temperaturze. W efekcie blejtram jest jednolity i twardy, chroni przed naciąganiem wilgoci i doskonale utrzymania napięcie płótna.
Płótno
Podobrazia Happy Color pokryte są płótnem bawełnianym – a więc materiałem zapewniającym cyrkulację powietrza. Wysoka gramatura (do wyboru 270, 240, 230) sprawia, że są mocne – nie pękają i nie rozrywają się. Co ważne, użyta bawełna jest wolna od jakichkolwiek kwasów wybielających. Struktura bawełny spójna, zbita i gładka – pod kilkoma warstwami farby staje się niewidoczna.
Grunt
Do gruntowania płótna używa się różnych środków i mieszanek, nierzadko po prostu farb. Najszlachetniejszym materiałem jest jednak gesso, złożony podkład składający się z kredy, pigmentu, farby i łączącego spoiwa. Podobrazia Happy Color pokryte są trzema warstwami tego gruntu. Płótno staje się nieco szorstkie, porowate, co zapewnia przyczepność farby, która łatwo schodzi z pędzla. Z drugiej strony gesso zapewnia warstwę ochronną dla płótna, izoluje od podłoża, zapobiegając przeciekaniu farby.
Kolory
Podobrazia Happy Color stworzono w trzech wersjach kolorystycznych – białym (białe gesso), czarnym (czarne gesso) i naturalnym (bezbarwny lakier). Nadają się do każdego rodzaju malarstwa sztalugowego i różnych technik (olej, gwasz, akryl itd.) O wyborze decydują kolorystyczne efekty, które chcemy uzyskać (np. laserunki osiągną większą świetlistość na białym podkładzie, na czarnym lepiej wybrzmią farby metaliczne, perłowe, a naturalny podkład cenią artyści, którzy chcą osiągnąć pewną surowość, pozwalając mu przebijać spod farby).