Sierpień to tradycyjnie czas szkolnych zakupów, które mają zaopatrzyć dzieci w niezbędne narzędzia i materiały, by służyły przez kolejne 10 miesięcy nauki. Od czego zacząć, żeby zakupy były miłe i efektywne? Od dobrego planu, a dobry oznacza z głową, namysłem i na spokojnie. Zeszyty Podręczniki i zeszyty to jasna sprawa – na te pierwsze nie mamy wpływu, te drugie powinny być w linie (cienkie lub szerokie, w kratkę i tzw. czyste – stosownie do przedmiotów i wieku dziecka). W szkołach „mniej surowych” dopuszczalne są mniej klasyczne przedmioty do notowania. Bruliony, notesy i kołonotatniki Happy Color mają klasyczny zeszytowy format (A5),...
Smart – czyli wiele zastosowań tych samych rzeczy – papier
Dobrodziejstwo przyborów i narzędzi artystycznych pozwala dziś na swobodne czerpanie z różnych technik plastycznych. Wystarczy pamiętać, że optymalny efekt osiągniemy stosując odpowiednie materiały. Bogata oferta bloków i papierów Happy Color pozwala właściwie na swobodny rozwój i pokonywanie kolejnych stopni technicznego zaawansowania, Artysta – i tak było od zarania – to nie tylko twórca, ale także rzemieślnik, znający tajniki i kulisy sztuki. Do nich należy również znajomość materiałów, narzędzi i wiedza o tym, jak ich używać, by osiągnąć zamierzony efekt. Artyści z dorobkiem i bogatą praktyką wymagają gęstych informacji na temat papieru. Dotyczą one składu, procesu produkcji, alkaliczności, grubości, faktury, kurczliwości...
Nauka rysunku – perspektywa
Bez znajomości zasad stosowania perspektywy w rysunku ani rusz. Zaburzenie perspektywy bywa świadomym zabiegiem, jednak, o ile nie jesteśmy kubistami lub nie uprawiamy sztuki naiwnej, w rysunku realistycznym lepiej trzymać się zasad. Co to jest perspektywa? Słowo wywodzi się z łaciny, percpicere oznacza widzieć prawidłowo, widzieć poprawnie. W skrócie perspektywa to sposób przedstawiania świata (jego elementów) na płaskiej powierzchni, tak by zachować wrażenie trójwymiarowości. Dzięki perspektywie rysunek nabiera głębi, rozmiary przedstawionych obiektów zachowują właściwe relacje, a punkt widzenia wyznacza właściwy zakres kompozycji (czyli rysując portret en face, nie widzimy profilu modela). Perspektywa zatem stwarza iluzję trójwymiarowości na płaszczyźnie dwuwymiarowej. Jakie...