Dobrodziejstwo przyborów i narzędzi artystycznych pozwala dziś na swobodne czerpanie z różnych technik plastycznych. Wystarczy pamiętać, że optymalny efekt osiągniemy stosując odpowiednie materiały. Bogata oferta bloków i papierów Happy Color pozwala właściwie na swobodny rozwój i pokonywanie kolejnych stopni technicznego zaawansowania, Artysta – i tak było od zarania – to nie tylko twórca, ale także rzemieślnik, znający tajniki i kulisy sztuki. Do nich należy również znajomość materiałów, narzędzi i wiedza o tym, jak ich używać, by osiągnąć zamierzony efekt.
Artyści z dorobkiem i bogatą praktyką wymagają gęstych informacji na temat papieru. Dotyczą one składu, procesu produkcji, alkaliczności, grubości, faktury, kurczliwości itd. Dla tych którzy są na początku artystycznej drogi najważniejsze parametry to faktura i grubość. O ile fakturę dobieramy do naszych potrzeb, o tyle grubość papieru rządzi się swoimi prawami i warto się ich trzymać. Warto również pamiętać, że bezkwasowość papieru to jego zaleta, która przeciwdziała starzeniu i degradacji. To właśnie owej bezkwasowości zawdzięczamy, że nasze obrazy nie żółkną i nie kruszą się po latach. Jeśli więc mamy taką możliwość, wybierajmy papier bezkwasowy.
Gramatura
Chcąc tworzyć technikami suchymi – ołówkiem, kredkami, pastelami, węglem, sepią – wystarczy, jeśli zaopatrzymy się w papier o niskiej gramaturze, odpowiedni będzie przedział 90 – 160 g. Suche techniki dotyczą stosunkowo lekkich mediów, nie zachodzi też obawa o przepuszczanie wody. Taki ciężar swobodnie udźwigną papiery o niskiej gramaturze. Papier do technik mokrych musi być odpowiednio grubszy. Do akwarel co najmniej 250 g, do gwaszy nie mniej niż 200 g, do akryli 360 g. Najbardziej wymagająca jest tu technika olejna, ciężkie oleiste farby potrzebują papieru o grubości zaczynającej się od 400 g.
Faktura
Faktura wynika ze struktury papieru, im więcej przestrzeni między włóknami tym grubsza faktura. Od jej rodzaju zależy, jak papier reaguje na farbę i jak ją absorbuje. Od faktury zależą też efekty, jakie chcemy uzyskać w przypadku technik suchych, np. tonowanie. W przypadku technik suchych papier ziarnisty sprzyja też osadzaniu się pigmentu, na gładkim papierze pigment nie przeniknie do głębszych struktur i łatwo może się rozmazać.
Papier o gładkiej powierzchni nadaje się do precyzyjnego nakładania farby i tworzenia detali, dobrze przyjmuje korekty i maskowanie. Papier drobnoziarnisty ma delikatną fakturę, jest miękki i idealny do malowania plamą. Sprawdza się w technikach suchych i mokrych.
Papier gruboziarnisty ma szorstką fakturę, dobrze absorbuje wodę, nieźle znosi wymywanie.
Techniki suche: Blok malarski Młody Artysta, Blok szkicowy Młody Artysta, Szkicownik na spirali Młody Artysta, Blok czarny na spirali, Szkicownik na spirali Ptaki, Szkicownik na spirali Plenerowy, Szkicownik czarny na spirali, Szkicownik na spirali Black & Brown, Blok rysunkowy Eco, Blok szkicowy Eco, Blok do pasteli, Blok do rysunku, Blok akwarelowy, Blok Mix Media, Blok do markerów.
Techniki mokre: Blok malarski Młody Artysta, Blok do rysunku, Blok akwarelowy, Blok do akrylu, Blok Mix Media.